Zavolejte nám

Masitá kampaň přinesla masivní růst povědomí

Malebný statek v podhůří Orlických hor, kvalitní maso a čerstvé místní suroviny. Ne, nemluvíme o nejnovější trendy gastro destinaci, ale o Fitminu – tradičním českém výrobci krmiv pro mazlíčky všeho druhu. Lokální brand za léta vyrostl v důležitého hráče na trhu a my jsme dostali za úkol podpořit jeho další expanzi.

Ačkoliv je Fitmin značkou se silnými základy, nestál před námi lehký úkol. Svět prémiových a superprémiových krmiv pro naše čtyřnohé parťáky má v Česku jasného hegemona. Brit. Ten dominuje jak z hlediska povědomí, tak i dlouhodobých mediálních investic. Přimíchejte k tomu obchoďákové brandy typu Pedigree, okořeňte novými sebevědomými producenty a máte recept na vysoce konkurenční prostředí. A není divu. Češi jsou národ (nejen) pejskařů, a tak se hraje o zákazníky ochotné za své miláčky utratit nemalé peníze.    

Služby:

  • Analýza trhu
  • Strategie značky
  • Marketingová strategie
  • Mediální strategie
  • Kreativní a kampaňové koncepty
  • Copywriting
  • Grafický design
  • Idea Making

Dvakrát měř, jednou tvoř

Každá značka a každá kampaň má být podle nás orientovaná především na zákazníka. I v případě Fitminu jsme se proto nejdřív zaměřili na analýzu. Prozkoumali jsme konkurenci, na společných workshopech se dokonale seznámili s klientovým brandem a jeho produkty, ale hlavně jsme se pídili po tom, co skutečně vyhledávají a oceňují sami spotřebitelé.

Ti přitom v dotazování promluvili naprosto jasně. Tuzemský původ a lokálnost, na kterých Fitmin dlouhodobě svou značku stavěl, skončily až na chvostu důvodů pro výběr vhodného krmiva. Mnohem pádnější argumenty naopak představoval vysoký obsah masa, čerstvost použitých surovin a to, jestli strávníkovi (rozumějte vašemu pejskovi či kočce) granule opravdu chutnají.

Naštěstí i zde dokáže Fitmin doručit skvělé výsledky. Nemuseli jsme se proto držet zpátky a pro značku navrhli odvážný claim:

PROPADNI CHUTI ČERSTVÉHO MASA

Šíleně dobré granule

V reklamě ukázaná zkrátka platí. A proto jsme chtěli, aby „chuť čerstvého masa“ z plánované kampaně čouhala na první dobrou. Jak to ale udělat, když jsou váš produkt granule – tedy nepříliš estetické hnědé hrudky? Vsadíte na emoce!

Psi a kočky po granulích Fitmin zkrátka šílí. V dobrém, samozřejmě. A my se to rozhodli ukázat. Nové vizuály značky jsme proto postavili na jejich výrazech. Čím bláznivější a vtipnější, tím lepší. Pak už jen stačilo do pozadí umístit „surovinopád“ plný šťavnatého masíčka, zeleniny a bylinek, no a výsledek byl na světě. Brandovka, ze které slintal nejen Pavlovův pes. Bez nadsázky. Všechny klíčáky jsme totiž poctivě otestovali na robustním vzorku všech category buyers a fungovaly na jedničku.

Chce to pohyb!

Pěkný statický vizuál dnes ale pro úspěch nestačí. Digitální prostředí, které se stalo vzhledem k rozpočtu a cílům komunikace naším hlavním mediálním rejdištěm, je dnes přeplněné reklamou. A kdo chce skutečně přitáhnout pozornost publika trpícího bannerovou slepotou, musí se víc snažit.

Pro nás to zcela samozřejmě znamenalo drtivou většinu formátů rozpohybovat, protože animované bannery vykazují násobně lepší výsledky v téměř všech klíčových metrikách. A víte co? Celý koncept díky tomu pořádně prokouknul a působil ještě chutněji!

Němé tváře promluvily

K animacím jsme do mixu efektivní komunikace přihodili i sérii vtipných videí a rádiových spotů, ve kterých naši miláčci promluvili. A pochopitelně, že si krmiva Fimin nemohli dost vynachválit. Klient se naštěstí nebál nadsázky, a tak byly výsledné reklamy příjemně nenucené a pomohly značce budovat mezi zákazníky nejen povědomí, ale i pozitivní emoce.

Black Friday po našem

Naši kampaň jsme rozehráli v závěru loňského roku. A to znamená, že zahrnovala i dnes už téměř povinný „Black Friday“. V duchu nového konceptu značky jsme však chtěli tuhle zprofanovanou akci pojmout nápaditěji. Do hlavní role jsme proto angažovali sympatického francouzského buldočka a „Black Friday“ se najednou proměnil v „Blackův pátek“ s vyčmuchanými slevami.

Akviziční strategie

Všechna ta kreativa samozřejmě nebyla samoúčelná. Za celým konceptem kampaně stál strategický plán vybudovat značce větší povědomí mezi category buyers, zvýšit počet lidí, kteří krmiva Fitmin alespoň vyzkoušeli a v dlouhodobém horizontu je proměnit v pravidelné zákazníky.

Proto jsme zasáhli nejen do komunikace, ale i do produktové nabídky. Fitmin tak mimo jiné začal nabízet i degustační box se vzorky granulí a poukazem na nákup většího balení. Díky dobře cílené propagaci se po něm jen zaprášilo.

A teď ten masivní růst

Nejdůležitější jsou ale nakonec vždycky výsledky. A ty měla kampaň Fitmin skvělé na všech značkových frontách. Přinesli jsme největší nárůst podpořené znalosti brandu za (přinejmenším) poslední dva roky a výrazně překonali výsledky nejbližší konkurence, a to i přes často nižší komunikační rozpočty a absenci důležitých mediálních kanálů, jako je televize. O čtvrtinu jsme také navýšili počet category bueyrs, kteří Fitmin vyzkoušeli, a do posledního vyprodali všechny degustační Fitmin Boxy. A aby toho nebylo dost, v listopadu a prosinci jsme také meziročně navýšili tržby na vlastním e-shopu značky.

11% nárůst podpořené znalosti značky oproti hodnotě před kampaní

25% nárůst vyzkoušení značky mezi category buyers oproti původní hodnotě

4 000 unikátních nových zákazníků na e-shopu značky