Zavolejte nám

Pomohli jsme BIO potravinám v těžkém roce

V poslední dekádě zažívaly biopotraviny v Česku boom. Lidé bohatli a čím dál tím víc se zajímali o původ a způsob pěstování jídla, které jim končilo na talířích. Ekologické zemědělství dokázalo sílící touhu po produktech šetrných k přírodě uspokojit. Rok 2022 ale přinesl bezprecedentní inflaci a zásadní zlom.

  • Klient:Státní zemědělský intervenční fond
  • Rok:1/2023
  • Kategorie:

Náš úkol? Dál zvyšovat povědomí o BIO potravinách i v době, kdy nákupnímu rozhodování Čechů opět začala dominovat cena.

Služby:

  • Analýza trhu
  • Marketingová strategie
  • Obsahová strategie
  • Mediální strategie
  • Nákup a správa médií
  • Analýza
  • Strategie
  • Kreativní a kampaňové koncepty

Dvě loga, jediné eko potraviny

Pokud chcete v obchodě poznat skutečně ekologické či BIO potraviny, máte vlastně jen jednu možnost. Podívat se, jestli je na přebalu alespoň jedno ze státem certifikovaných log biozebra a biolist. Nezáleží na tom, jestli vás chce výrobce nalákat značkami jako farmářské, natur, uhlíkově neutrální nebo dalšími z nespočtu environmentálních brandů. Když nenajdete zebru ani list, nejde o produkt ekologického zemědělství. 

Cíle musí být ambiciózní

O biozebru a biolist komunikačně pečujeme už od roku 2018. Za tu dobu se z nich staly jedny z nejdynamičtěji posilujících značek kvality na trhu. I v roce 2022 jsme si proto s klientem nastavili pořádnou výzvu. Podpořenou znalost tuzemské biozebry jsme chtěli zvednout z 40 % na 55 % a u evropského biolistu alespoň udržet úroveň povědomí na stávajících 47 %. Spontánní znalost značek BIO pak měla díky kampani posílit ze 7 na 10 %.

Jak vylepšit úspěšnou komunikaci?

Nová kampaň měla fungovat zároveň s televizními spoty a sponzoringy, které jsme pro velký úspěch přenesli z loňska. Vzhledem k diametrálně odlišné realitě roku 2022 nám však bylo jasné, že klasickou reklamu musíme rozšířit o těžší kalibr. Nasadili jsme proto úplně nový formát dvouminutových minipořadů, kterými prováděla oblíbená herečka a influencerka Míša Tomešová. Míšina přirozenost i svižný YouTuberský styl zpracování zajistily, že delší spoty v jinak konzervativní televizní produkci vynikly a skvěle předaly informace o ekologickém zemědělství.

BIO vábí influencery

Televizí Míšino angažmá v komunikaci biopotravin nekončilo. Její potenciál jsme využili i na sociálních sítích a našli jí šikovné parťáky z řad gastro a lifestyle influencerů. První influencerská kampaň v historii BIO značek pak přinesla kromě autenticity a hravosti i masivní zásah a nové fanoušky pro instagramový profil @myjsmebio. 

Co se nehýbe, jako by nebylo

Při natáčení minipořadů jsme pořídili doslova tunu doprovodného materiálu. S jeho pomocí jsme pak oživili formáty ve všech médiatypech. Od printu až po digitál. V online světě jsme přitom vsadili na dynamiku. Statické bannery výkonnostní kampaně vystřídaly video bannery, které přenesly publikum přímo na místa, odkud biopotraviny pochází. A sociální sítě jsme následně rozhýbali novým obsahem ve stories a reels.

Pomrknutí na spotřebitele

Na nové komunikační nástroje jsme vsadili i přímo na prodejnách. A efektivně se nám přitom podařilo propojit online a off-line svět. V projektu QR receptů jsme totiž zákazníkům nabídli rychlou a pohodlnou možnost najít zajímavé tipy na úpravu BIO hovězího masa. 

Úspěch? Až nečekaný!

Popravdě? Cíle pro rok 2022 jsme s klientem nastavovali v atmosféře BIO boomu předchozích let a končících covidových restrikcí, které měly přinést oživení poptávky. Válka na Ukrajině, energetická krize a zejména inflace otočily kormidlem o 180 stupňů. Díky konzistenci, uvolněnému, nemoralizujícímu tónu a efektivním novým formátům však kampaň biopotravin neztroskotala. Naopak. Cíle jsme splnili a ještě přidali něco navíc.

+ 18

% spontánní znalost BIO značek (+ 15 % oproti KPI)

+ 18

% podpořená znalost biozebry (+ 3 % oproti KPI)

+4

% podpořená znalost biolistu (+ 4 % oproti KPI)

Ocenění

S komunikací BIO jsme ve výsledku nebyli spokojeni jen my a klient. Ocenila ji i porota IMC Czech Awards 2023, ze kterých si odnesla bronz v kategorii kampaní veřejné správy.