Zavolejte nám

Datová schránka rozetnula internetovou záhadu

„Nebuďte posraní.“ Tak přesně tahle věta odstartovala jednu z nejúspěšnějších, ne-li vůbec nejúspěšnější influencerskou a social media kampaň roku 2023. Na datovou schránku. Pro Ministerstvo vnitra. Kdo by to byl řekl, že?

Je leden 2023. V televizi, digitálu, rádiu i printu běží už několik měsíců intenzivní kampaň na datovou schránku, kterou stát od začátku roku zřizuje automaticky všem živnostníkům. Kampaň z naší dílny. Všechno je v exekuci a mohlo by se zdát, že nezbývá než sledovat, jak se komunikaci daří. Nám to ale nedá. Přemýšlíme, jak s poměrně úředním sdělením oslovit co nejefektivněji lidi od 18 do 25 let.

Služby:

  • Analýza trhu
  • Strategie značky
  • Obsahová strategie

Strategická sázka na Mikýře

Mladou cílovku chceme překvapit. A obrousit přitom datovce úřední hrany. Na základě dat i předchozích zkušeností doporučujeme klientovi netříštit rozpočet a vsadit na jednu influencerskou spolupráci s potenciálem masivního zásahu a virálního šíření. Víme přitom přesně, koho oslovit. Volba padá na Martina Mikysku, alias Mikýře.

Kdo je Dana? A koho to zajímá?

S Martinem jde všechno ráz na ráz. Se svým týmem navrhuje využít pro propagaci datovky internetový fenomén „Kdo je Dana?“, který na začátku roku získal skrz tři tiktoková videa miliony zhlédnutí a rozvířil smršť konspiračních teorií mezi influencery i běžnými uživateli sociálních sítí. 

Nikdo neví, kdo za kratičkými spoty se záhadnou ženou stojí. Ani my. Nikdo neví, jaké bude rozuzlení. Jestli vůbec nějaké. A Mikýř doporučuje svézt se na vlně aktuálního trendu. Zaznívají ona památná dvě slova: „Nebuďte posraní.“

Dana je DAtová schráNkA!

Tak vzniká nový díl YouTube seriálu Míkýřova úžasná pouť internetem, který na otázku „Kdo je Dana?“ poskytuje šokující odpověď. Lord Mikynsky v něm v ikonické masce klauna oznamuje, že není důležité, kdo je Dana, ale co je Dana – DAtová schráNkA. A že veřejná správa jejím prostřednictvím vstupuje do jednadvacátého století.



Výsledky doslova přes noc

Následuje vlna komentářů, sdílení a reakčních videí dalších zainteresovaných influencerů. Mikýřovo oznámení si totiž chytře hraje s pravidly konspirace a nechává sledující váhat, zda jde o skutečné rozuzlení projektu „Kdo je Dana?“ nebo jen o chytré využití jeho mediálního potenciálu. 

200

tisíc zhlédnutí na YouTube za první noc

450

tisíc zhlédnutí na YouTube celkem

1,4

milionu impresí na YouTube

24

tisíc likes na YouTube

160

tisíc impresí reels na Instagramu

100

tisíc zhlédnutí na TikToku

50 %

zasažených do 25 let

0 Kč

do placené propagace

Důkaz místo slibů

A co to odvážné tvrzení z úvodu, že jde o jednu z nejlepších influencerských kampaní roku 2023? Tak to potvrdily mimo jiné i porotci prestižních soutěží Lemur a Fénix, kteří tomuto projektu udělili první místa v kategoriích „Digitální komunikace – spolupráce s influencery“ a „Social media kampaň – Omnichanel“.