Zavolejte nám

Výrazná vizuální identita? Kde Jinde než v Brně

Možná to bude znít pateticky, ale na některé věci jsme zkrátka hrdí. Jeden z našich kolegů vylétl z agenturního hnízda a založil si v Brně vlastní podnik. Tak trochu nečekané skloubení kavárny a baru v jednom. Podobně originální koncept potřebuje stejně silnou vizuální identitu, řekl si. A zašel si pro ni domů, do Media Age.

  • Klient:Jinde
  • Rok:11/2023
  • Kategorie:

Přidat svůj dílek do mozaiky brněnských osvěžoven je velká výzva
i odpovědnost. Přeci jen je naše domovské město svou gastroscénou po zásluze vyhlášené. Konkurence je tedy silná, nezřídka legendární. A o to silnější je pak i potřeba odlišit se svou identitou
a značkou.

Služby:

  • Strategie značky
  • Tvorba značky
  • Kreativní a kampaňové koncepty
  • Tvorba brandu

Kontrasty kam se podíváš

Vizuál každé značky musí vyvěrat z jejích kořenů, DNA, genia loci. Za tím si v Media Age pevně stojíme. Pojďme si tedy nejdříve říct něco o podniku, pro který jsme identitu vytvořili.

Dopoledne kavárna. Večer bar.

Moderní interiér. Druhý nejstarší dům v Brně. (Hned naproti Špalíčku, stavte se!)

Na planetě Zemi. S kuchyní, kávou, drinky a pivem, které vás vystřelí do vesmíru.

Zkrátka kontrasty, kam se podíváš. Když jsme k tomu přidali výraznou obloukovou klenbu a motiv kruhu, který se prolíná celým interiérem, začaly se v hlavách našich designerů rodit první nápady.

Naming je důležitý. Tečka

Všechno to ale začalo jménem. Na úvodním workshopu jsme si vypíchli jednu zcela zásadní a neoddiskutovatelnou skutečnost
o tomhle zařízení. Náš kolega je naprostý kávový maniak, odborník na slovo vzatý a k tomu ještě gurmánský kuchař. I když jsme tedy v Brně zvyklí na hodně, tady bude kafe i žvanec ještě úplně jiný level.

Bude to prostě NĚKDE JINDE. Ve zkratce – JINDE.

S JINDE to do sebe zapadlo

Když jsme měli jméno, všechno začalo najednou dávat smysl a držet pohromadě. Architektura, design, kuchyně i koncept založený na kontrastech a proměnách v průběhu dne. Věděli jsme, že máme v rukách slibný základ, který je potřeba převést do vizuálního jazyka.

Pro logotyp jsme zvolili čistou a moderní typografickou variantu postavenou na prémiovém fontu Hellix z české písmolijny Displaay Type Foundry. Zasáhli jsme však do teček nad literami „j“ a „i“, které se proměnily v dominantní prvek značky samotné
i celého vizuálního stylu.

Obě tečky jsou zvětšeny, přičemž jedna je vyplněná a druhá prázdná. Výsledné logo je díky tomu nejen výrazné a hravé, ale navíc skvěle doplňuje celkový design podniku a symbolizuje přepínání mezi kavárnou a barem.

Káva a to ostatní

Tečky a kruhy jsme následně roztančili v celé řadě aplikací. Výrazný brandový motiv tak zdobí nejen jídelní lístek, navigaci
k podniku nebo profilové obrázky na sociální sítě, ale i obaly na vlastní značku kávy, kterou si v Jinde nechávají pražit podle vlastních vyladěných specifikací.