Zavolejte nám

Datovka dana má Lemura!

Novinky – 16/06/2023

Může se stát služba pro komunikaci s úřady alespoň na pár chvil hitem sociálních sítí? A zvládne něco jako datová schránka vůbec přilákat pozornost desítek influencerů a statisíců mladých Čechů? Kampaň Ministerstva vnitra pod taktovkou Mikýře a Media Age odpověděla na obě otázky důrazně „Ano“! A ještě u toho zvládla rozřešit jednu z největších záhad tuzemského internetu – „Kdo je Dana?“. Pro datovku tak získala nejen mnoho nových uživatelů, ale i prestižní PR cenu LEMUR, kterou vyhlašuje Asociace PR agentur APRA.

Prvenství si datovka a Dana vysloužily v kategorii Digitální komunikace – spolupráce s influencery. Ikonickou sošku Lemura si pak převzali zástupci klienta a agentury na slavnostním vyhlášení ve zrekonstruované historické budově WPP Campusu v pražských Holešovicích.

„Máme obrovskou radost a děkujeme Mikýřovi za spolupráci a Ministerstvu vnitra za důvěru v naše řešení. Někdy je prostě nejdůležitější se nepo... a i odvážný nápad dotáhnout do realizace,“ říká Filip Svoboda, náš Account Director, který měl kampaň na starosti.

Jak to celé vlastně bylo?

Na přelomu loňského a letošního roku se objevila tři videa, která doslova zbořila český TikTok. Záhadná žena se v nich představila jako Dana a oznámila, že nekandiduje na prezidentku. Když se k tomu přidala čísla odkazující na Shopaholic Adel a Kazmova symbolika, na konspirační teorie bylo zaděláno.

Otázkou „Kdo je Dana?“ několik týdnů řešil celý internet. Původní i reagující videa sbírají statisíce a miliony zhlédnutí. Hype narůstal. A toho jsme se rozhodli v komunikaci datových schránek využít. Ve chvíli největšího zájmu vyšel nový díl oblíbeného YouTube pořadu Mikýřova úžasná pouť internetem s bombastickým odhalením. Dana je DAtová schráNkA! Služba, která lidem umožňuje komunikovat s úřady jednoduše a komfortně online. Přes noc nasbíralo tohle video statisíce zhlédnutí a tisíce pozitivních reakcí. A to i přesto, že v něm Mikýř naznačil, že všechno je dost pravděpodobně úplně jinak.

Virál jako řemen

Výsledky kampaně předčily očekávání. Počet dobrovolně zřízených schránek rostl v některých měsících kampaně i více než čtyřikrát a jen v lednu si datovku dobrovolně zřídilo rekordních 62 tisíc lidí.

„Propagaci Datovky se podařilo spojit s tématem, které lidé sami přirozeně sledovali. Vtipně, kreativně a v tu nejlepší chvíli. A to díky tomu, že jsme vsadili na Mikýře a ministerstvu jsme ho doporučili. Celkově video, které vymyslel i natočil Mikýřův tým, nasbíralo půl milionu zhlédnutí a miliony impresí. Bez koruny investice do placené propagace,“ pochvaluje si stratég Media Age Honza Pacas.

Kampaň se vedle úspěchu na cenách LEMUR dostala na shortlisty dalších soutěží. Jasno bude na konci června.

Novinky – 16/06/2023

  • Sdílet: