Během června jsme v Media Age museli reorganizovat naši poličku s oceněními. Přibyly na ni totiž hned čtyři nové kousky. Získali jsme první ceny v soutěžích Lemur a Fénix content marketing, odnesli si bronz z IMC Czech Awards a na dalším bronzu ze stejné soutěže jsme rovněž měli svůj podíl.
Lemur pro Danu
Prvenství v soutěži Lemur, kterou vyhlašuje Asociace PR agentur APRA, jsme získali za projekt „Dana je datová schránka“ v kategorii Digitální komunikace – spolupráce s influencery. Kampaň Ministerstva vnitra pod taktovkou Mikýře a Media Age měla za cíl zpopularizovat datovou schránku, službu, která lidem umožňuje komunikovat s úřady jednoduše a komfortně online. Výsledky kampaně předčily očekávání. Počet dobrovolně zřízených schránek rostl v některých měsících kampaně i více než čtyřikrát a jen v lednu si Datovku dobrovolně zřídilo rekordních 62 tisíc lidí.
„Propagaci Datovky se podařilo spojit s tématem, které lidé sami přirozeně sledovali. Vtipně, kreativně a v tu nejlepší chvíli. A to díky tomu, že jsme vsadili na Mikýře a ministerstvu jsme ho doporučili. Celkově video, které vymyslel i natočil Mikýřův tým, nasbíralo půl milionu zhlédnutí a miliony impresí. Bez koruny investice do placené propagace,“ pochvaluje si stratég Media Age Honza Pacas.
Dana bodovala i dál
Se stejným projektem jsme v červnu vyhráli také první místo jubilejního 10. ročníku soutěže Fénix content marketing. Ta prostřednictvím odborné poroty definuje nejlepší práci, agentury a zadavatele v oblasti obsahového marketingu. Dana si z Fénixe odnesla prvenství v kategorii Social media kampaň – Omnichanel.
Dana nechyběla ani při vyhlašování IMC Czech Awards. V soutěži oceňující to nejlepší z českého integrovaného marketingu získala v kategorii Veřejný zadavatel sdílené třetí místo kampaň na datové schránky. Její součástí byl právě i projekt „Dana je datová schránka".
Bronzové Kupujte BIO
Po bok datových schránek se v IMC Czech Awards postavila další kampaň z dílny Media Age. Sdílené třetí místo v kategorii Veřejný zadavatel získala totiž kampaň „Kupujte BIO: posílení značky v náročném roce“, kterou jsme realizovali pro Státní zemědělský intervenční fond.
Trh s biopotravinami zažíval v posledních letech boom a Češi čím dál tím více slyšeli na ekologický původ jídla, které jim končilo na talířích. Loňský rok ale představoval zlom. Inflace, energetická krize a válka na Ukrajině způsobily, že cena opět začala dominovat nákupnímu rozhodování. Díky vhodně zvolené strategii a nápadité kreativě se nám ale i v této nelehké situaci podařilo značku biopotravin posílit.
„Vytvořili jsme nové televizní minipořady, přenesli spotřebitele přímo na místo, odkud biopotraviny pochází, a klasickou ATL kampaň doplnili navíc o hravý influencerský obsah na sociálních sítích. To vše bez zbytečného moralizování nebo konfrontace s konvenčním zemědělstvím, ale vtipně, s humorem a nadhledem. Hlavně jsme však podpořili smysluplnou a environmentálně přínosnou aktivitu v době, která jí nepřála,“ říká Honza Pacas.
A výsledek? Zaznamenání kampaně vzrostlo o dramatických 143 %. Znalost jediných certifikovaných biooznačení, takzvané biozebry a biolistu, dosáhla 58, respektive 51 % (tedy o 3 a o 4 % více, než stanovily KPIs).