Zavolejte nám

Naše kampaně jsou na dalších 4 shortlistech

Novinky – 20/06/2023

Doslova pár okamžiků po získání české ceny za PR LEMUR (psali jsme zde) jsme se dozvěděli, že naše kampaně mají šanci bodovat i v dalších soutěžích. Konkrétně ve dvou – Fénix Content Marketing a IMC Czech Awards. Ve Fénixu máme jednu možnost vyhrát, v IMC máme hned tři želízka v ohni.

Soutěž Fénix Content Marketing u nás funguje deset let. Disciplínou, ve které se na ní soutěží, je obsahový marketing. My zde bojujeme o co nejlepší umístění s kampaní Kdo je Dana? Datová schránka!, kterou jsme zpracovávali ve spolupráci s Mikýřem pro Ministerstvo vnitra a která právě minulý týden vyhrála LEMURa za komunikaci s influencery. O tom, jak se umístí – tentokrát v kategorii Social media kampaň-omnichannel – se dozvíme 27. června, kdy se koná slavnostní galavečer.

IMC Czech Awards je soutěž, která oceňuje to nejlepší z českého integrovaného marketingu, a to převážně kampaní, které nespoléhají primárně na televizi, ale využívají všech dalších forem marketingu. Zde soutěžíme s kampaní na datové schránky, ale také s dalšími dvěma kampaněmi – Kupujte BIO: posílení značky v náročném roce pro Státní zemědělský intervenční fond a eventem Game Now – Festival her, který jsme uspořádali pro OC Olympia Brno. Vítězové budou známí 28. června.

 

Kupujte BIO

Trh s biopotravinami zažíval v posledních letech boom a Češi čím dál tím více slyšeli na ekologický původ jídla, které jim končilo na talířích. Loňský rok ale představoval zlom. Inflace, energetická krize a válka na Ukrajině způsobily, že cena opět začala dominovat nákupnímu rozhodování. Díky vhodně zvolené strategii a nápadité kreativě se nám ale i v této nelehké situaci podařilo značku biopotravin posílit.

Vytvořili jsme nové televizní minipořady, přenesli spotřebitele přímo na místo, odkud biopotraviny pochází, a klasickou ATL kampaň doplnili navíc o hravý influencerský obsah na sociálních sítích. To vše bez zbytečného moralizování nebo konfrontace s konvenčním zemědělstvím, ale vtipně, s humorem a nadhledem. A výsledek? Zaznamenání kampaně vzrostlo o dramatických 143 %. Znalost jediných certifikovaných biooznačení, takzvané biozebry a biolistu, dosáhla 58, respektive 51 % (tedy o 3 a o 4 % více, než stanovily KPIs). Ale hlavně – podpořili jsme smysluplnou a environmentálně přínosnou aktivitu v době, která jí nepřála.

 

Nečekejte. Používejte datovku

Češi jsou digitálně velmi zběhlý národ. Pokud jde ale o komunikaci s úřady, zůstáváme často u papírových lejster. To jsme pomohli změnit! Stát rozhodl, že na začátku letošního roku zřídí povinně datovou schránku všem živnostníkům a nepodnikajícím právnickým osobám. Kampaň, kterou jsme nachystali pro Ministerstvo vnitra, pak zaručila, že se o tomto kroku všichni dozvědí. A nejen to! Motivovala desetitisíce běžných občanů, aby si datovku zřídili sami a dobrovolně.

Jak jsme toho dosáhli? Zaměřili jsme se na pohodlí a úsporu času, kterou datovka lidem přináší, a doslova je vystřihli z front na úřadech. Obrazové sdělení jsme podpořili claimem „Nečekejte. Používejte datovku“ a vše rozehráli v masivní televizní, rádiové, printové a digitální kampani. Na sociálních sítích jsme pak nechali skutečné uživatele datovky promluvit o tom, jak jim služba šetří čas.

Dopad kampaně předčil očekávání. Devět z deseti živnostníků díky ní vědělo, co je od Nového roku čeká. A počty dobrovolně zřízených schránek rostly v jednotlivých měsících komunikace meziročně o stovky procent. Jen v lednu tak datovka zaznamenala absolutní rekord s více než 62 tisíci dobrovolně zřízených schránek fyzických osob.

 

Kdo je Dana? Datová schránka

Kampaň na datovku měla oslovit širokou veřejnost. Aby byla efektivní, bylo ale třeba pro každou část publika využít jiné komunikační nástroje. U mladých lidí do 25 let jsme proto zvolili spolupráci s influencery, konkrétně s Martinem Mikyskou alias Mikýřem.

Ten přišel s bombastickým odhalením záhady, která na začátku roku hýbala českým internetem. V extrémně úspěšném a virálně šířeném videu prozradil, kdo je tajemná Dana, po jejíž totožnosti pátrali na základě tří tiktokových videí desítky influencerů a statisíce uživatelů sociálních sítí. Díl Mikýřovy úžasné pouti internetem, ve kterém označil Danu za datovou schránku, vidělo jen na YouTube přes 440 tisíc diváků. Dosah navíc dál zvýšily navazující reakční videa dalších zainteresovaných influencerů.

 

Game Now!

Jak přilákat lidi po uvolnění covidových restrikcí do obchodního centra Olympia Brno, které si zakládá na svém rodinném zaměření? Naší odpovědí byla herní akce, která zaujala jak hardcore gamery, tak i příležitostné hráče z řad dětí, tatínků a maminek. V nabitém prázdninovém programu si mohli vyzkoušet střílečky, závodní hry, arkády i virtuální realitu a po dobu dvou měsíců se ponořit do vod těch nejlepších konzolových i počítačových pařeb.

Event jsme navíc podpořili kreativně pojatou kampaní, která bodovala hlavně v digitálu. Do detailu propracovaný koncept se pak nám i klientovi odměnil návštěvou 19 tisíc hráčů, kteří jen v PC zóně odehráli přes 3300 hodin. Celkový footfall centra tak vzrostl o 1 % oproti předcovidovému roku 2019, a to v době, kdy segment jako celek zaznamenával propad o 8,7 %.

Novinky – 20/06/2023

  • Sdílet: