O nejhezčí tablo ve Vaňkovce se hlasovalo online
Zadání:
Uspořádat soutěž o nejlepší maturitní tablo. Zvýšit návštěvnost Galerie Vaňkovka.
Naše řešení a dodané výstupy:
Navrhli jsme koncept soutěže a zajistili celou její organizaci. Od kontaktování škol po vyhlášení vítězů.
Po celou dobu jsme měli na vědomí hlavní cíl – přilákat do Galerie Vaňkovka co nejvíce lidí. Proto jsme nastartovali sociální sítě a využili dostupné reklamní kanály; jak klasický outdoor, tak kontextovou reklamu na internetu. Zároveň jsme využili přirozeného virálního potenciálu mezi studenty.
Jak jsme postupovali?
- Oslovili jsme střední školy v Jihomoravském kraji. Na základě této aktivace se nám přihlásilo 29 maturitních tříd, ze kterých jsme na základě návrhů vybrali 12 tabel, která byla ve Vaňkovce vystavena.
- V noci před zahájením jsme spolu se studenty nainstalovali vybraná tabla v prostorách pasáže. Každé tablo bylo dále opatřeno prezentačním panelem a nafoceno.
- Prostřednictvím vzniklého webu pak návštěvníci nejen hlasovali, ale zároveň sami dále šířili probíhající soutěž. Cílová skupina nám hrála do karet, studenti totiž soutěž sdíleli, kde se dalo.
- Aktuální pořadí bylo průběžně vidět na webu, což dále zvyšovalo soutěživost.
- Samotní hlasující byli dále motivováni výhrou pro 3 nejpřesnější tipy.
Největší výzva:
S každou internetovou soutěží se pojí riziko podvodných hlasů. Nejeden marketér má v paměti zaškobrtnutí agentury Ogilvy One u soutěže značky Aquila. Proto jsme se na podvodné hlasy zaměřili od začátku. Jednak jsme pravidla soutěže několikrát konzultovali s právníkem, především jsme však na to technicky připravili systém a průběh soutěže denně monitorovali.
Platný hlas byl vždy vázán na potvrzenou e-mailovou adresu, brzy jsme však museli doplnit blacklist jednorázových e-mailů. Dále jsme stanovili omezení na IP adresu (konkrétní prohlížeč) a nakonec i na vzorce chování při hlasování. Pro každý parametr byla stanovena hranice, podezřelé hlasy jsme zaznamenávali a průběžně vyhodnocovali. Zajistili jsme tak korektní průběh soutěže.
Výsledky:
- Během necelého měsíce bylo na soutěžním webu zaznamenáno přes 50 000 návštěv a 26 000 unikátních návštěvníků. V průběhu soutěže bylo přes web uskutečněno 27 769 platných hlasů.
- Téměř polovina hlasujících přišla z Facebooku, sociální sítě tedy úspěch podpořily významně. 708 hlasů bylo provedeno přes QR kód a dalších 1200 hlasů bylo odevzdáno hlasovacím lístkem.
- Dohromady byla všechna tabla na Facebooku sdílena celkem 2577×, celkový dosah odhadujeme k desetitisícům.
- Pořadatel soutěže dále získal souhlas se zasíláním obchodních sdělení, přes 6000 e-mailových adres se později ukázalo jako skutečně aktivní.