O nejhezčí tablo ve Vaňkovce se hlasovalo online

Zadání:

Uspořádat soutěž o nejlepší maturitní tablo. Zvýšit návštěvnost Galerie Vaňkovka.

Naše řešení a dodané výstupy:

Navrhli jsme koncept soutěže a zajistili celou její organizaci. Od kontaktování škol po vyhlášení vítězů. 

Po celou dobu jsme měli na vědomí hlavní cílpřilákat do Galerie Vaňkovka co nejvíce lidí. Proto jsme nastartovali sociální sítě a využili dostupné reklamní kanály; jak klasický outdoor, tak kontextovou reklamu na internetu. Zároveň jsme využili přirozeného virálního potenciálu mezi studenty.

Jak jsme postupovali?

  • Oslovili jsme střední školy v Jihomoravském kraji. Na základě této aktivace se nám přihlásilo 29 maturitních tříd, ze kterých jsme na základě návrhů vybrali 12 tabel, která byla ve Vaňkovce vystavena.
  • V noci před zahájením jsme spolu se studenty nainstalovali vybraná tabla v prostorách pasáže. Každé tablo bylo dále opatřeno prezentačním panelem a nafoceno.
  • Prostřednictvím vzniklého webu pak návštěvníci nejen hlasovali, ale zároveň sami dále šířili probíhající soutěž. Cílová skupina nám hrála do karet, studenti totiž soutěž sdíleli, kde se dalo.
  • Aktuální pořadí bylo průběžně vidět na webu, což dále zvyšovalo soutěživost.
  • Samotní hlasující byli dále motivováni výhrou pro 3 nejpřesnější tipy. 

Největší výzva:

S každou internetovou soutěží se pojí riziko podvodných hlasů. Nejeden marketér má v paměti zaškobrtnutí agentury Ogilvy One u soutěže značky Aquila. Proto jsme se na podvodné hlasy zaměřili od začátku. Jednak jsme pravidla soutěže několikrát konzultovali s právníkem, především jsme však na to technicky připravili systém a průběh soutěže denně monitorovali.

Platný hlas byl vždy vázán na potvrzenou e-mailovou adresu, brzy jsme však museli doplnit blacklist jednorázových e-mailů. Dále jsme stanovili omezení na IP adresu (konkrétní prohlížeč) a nakonec i na vzorce chování při hlasování. Pro každý parametr byla stanovena hranice, podezřelé hlasy jsme zaznamenávali a průběžně vyhodnocovali. Zajistili jsme tak korektní průběh soutěže.

Výsledky:

  1. Během necelého měsíce bylo na soutěžním webu zaznamenáno přes 50 000 návštěv a 26 000 unikátních návštěvníků. V průběhu soutěže bylo přes web uskutečněno 27 769 platných hlasů.
  2. Téměř polovina hlasujících přišla z Facebooku, sociální sítě tedy úspěch podpořily významně. 708 hlasů bylo provedeno přes QR kód a dalších 1200 hlasů bylo odevzdáno hlasovacím lístkem.
  3. Dohromady byla všechna tabla na Facebooku sdílena celkem 2577×, celkový dosah odhadujeme k desetitisícům.
  4. Pořadatel soutěže dále získal souhlas se zasíláním obchodních sdělení, přes 6000 e-mailových adres se později ukázalo jako skutečně aktivní. 

Klient: Galerie Vaňkovka

Tým: Michaela Fikarová, Alexandr Fiala, Jakub Stacho, Jaroslava Homolová

Jsme členem Asociace komunikačních agentur AKA