Pro TESCO jsme rozeslali přes 100 000 e-mailů

Zadání:

Zadáním bylo zajistit kompletní rozesílku pro věrnostní program Clubcard. Jednak měsíční personalizovaná blahopřání k narozeninám, jejichž součástí je slevový kupón, který si příjemce může vytisknout. Dále rozesíláme vyúčtování s aktuálním stavem Clubcard bodů.

Výchozí situace:

Společnost TESCO SK disponuje více než 100 000 adres zákazníků-majitelů kartičky Clubcard. Rozesílka v takovém objemu však není úplně snadná – veké množství schránek bylo dlouhodobě nepoužíváno a původně ruční zadávání způsobilo chyby v údajích adresátů. Čekala nás tak pořádná výzva!

Naše řešení:

Ačkoliv jsme neměli k dispozici data z předchozích rozesílek, vzhledem k objemu jsme očekávali vysoký podíl mobilních příjemců. Prvním krokem tedy byla tvorba e-mailových šablon, které se budou korektně zobrazovat i na malé obrazovce mobilního telefonu.

Většina e-mailů jsou personalizovaná blahopřání k narozeninám. Jejich součástí je slevový kupón, který si příjemce může vytisknout. Dále rozesíláme vyúčtování s aktuálním stavem Clubcard bodů.

Dodané výstupy:

Na základě předchozích e-mailů jsme vytvořili nové e-mailové šablony. Vzhledem k mobilní optimalizaci jsme je kompletně přepracovali. Šablony jsme pečlivě odladili pro všechny běžné e-mailové programy včetně slovenských a maďarských freemailů.

Každý měsíc technicky zajišťujeme samotnou rozesílku. Dodané seznamy adres před rozesílkou kontrolujeme a opravujeme. Součástí rozesílek jsou zároveň pravidelné reporty, které v přehledně formě obsahují důležité informace pro vedení.

Největší výzva:

Vzhledem k vysokému počtu příjemců jsme e-mailové šablony důkladně odladili. I podíl pouhých několika procent totiž v tomto objemu může znamenat tisíce zákazníků…

Chybovost seznamů se pohybovala okolo 6 % a to bylo potřeba napravit Obvykle šlo o špatně zadané jméno/příjmení, špatně zadané pohlaví, adresy s diakritikou nebo překlepy v doméně. Vzhledem k vysokému objemu jsme kromě ruční kontroly nasadili i automatické algoritmy.

Po každé rozesílce dále evidujeme zrušené nebo dlouhodobě nepoužívané e-maily. Seznamy těchto adres pak klientovi posíláme k aktualizaci nebo k definitivnímu vyřazení.

Výsledky:

Během 12 měsíců jsme rozeslali newslettery více než sto tisícům příjemců. Naměřená míra otevření se pohybovala okolo 50 %, přes 30 % těchto příjemců pak v mailu kliknulo na nějaký odkaz.

Zajímavým zjištěním pro nás bylo, že Slováci používají Gmail výrazně více, než Češi.

Klient: Tesco SK

Tým: Alexandr Fiala, Jakub Stacho, Štěpán Janíček

Šablona newsletteru je přizpůsobena jeho účelu (rozesílání personalizovaných přání k narozeninám)

E-mail jsme odladili v běžných desktopových programech

Responsivní šablona se přizpůsobí malé obrazovce mobilního zařízení.

Jsme členem Asociace komunikačních agentur AKA