Web Olympie Olomouc prokoukl po všech stránkách

Zadání:

Klient si přál modernější a atraktivnější web. Ten původní z roku 2005 vizuálně i funkčně zaostával. Nakonec se ukázalo, že bude potřeba zasáhnout mnohem hlouběji, než jen do grafiky.

Výchozí situace:

Stávající prezentace byla nepřehledná, k mnohým informacím se často vůbec nedalo dostat. Chyběl jednotný vizuální styl, což mátlo návštěvníky. Kvůli nevyhovujícímu administračnímu systému se nájemci obchodů na aktualizaci podíleli jen minimálně.

Proces tvorby:

  1. Analýza návštěvnosti – zjistili jsme například, že 55 % návštěvníků na web vstupuje jinudy, než přes homepage.
  2. Definice hlavních problémů webu – nízká retence, nezájem o akce, nepřehledná navigace…
  3. Stanovení cílových skupin, s klientem pak uspořádání podle důležitosti.
  4. Cíle jednotlivých skupin a uživatelské scénáře.
  5. Návrh struktury webu podle cílových skupin i stávající návštěvnosti.
  6. Wireframy. Rozvrhli jsme a společně s klientem upřesnili, co bude obsahem jednotlivých podstránek. Hlavní změny a úpravy probíhaly v této fázi, což ušetřilo čas i peníze.
  7. Grafický návrh – musel počítat s rozličným obsahem nájemců i s mobilními zařízeními.
  8. Frontend – implementace grafiky do HTML. Vznikl prototyp webu, který jsme testovali a dolaďovali.
  9. Backend – programování systému a administrace webu na míru podle požadavků.
  10. Naplnění obsahem ze starého webu – klient se tak nemusel prakticky o nic starat. Testování, ladění.
  11. Zaškolení správců webu, manuál pro jednotlivé nájemce.
  12. Nasazení do ostrého provozu, přesměrování starých URL, monitorování.

Web i po spuštění dále optimalizujeme podle chování návštěvníků. Zároveň poskytujeme full-service správu, která se týká jak obsahu, tak technické podpory.

Co se nám povedlo?

Obchody:

Veškeré činnosti související s akcemi obchodů jsou automatizovány a jednotliví nájemci si své podstránky mohou spravovat sami. Vedení centra je pouze schvaluje k publikaci, což šetří čas všem stranám.

Podstránky obchodů mají nyní jednotnou strukturu. Díky tomu návštěvníci vždy vědí, kde najdou hledanou informaci (otvírací dobu obchodu, jeho umístění…)

Také orientační plánek centra je přehlednější, automaticky se aktualizuje a není potřeba jej upravovat s každým nově otevřeným obchodem.

Newsletter:

Původní newsletter padal do spamu, nefungoval bez obrázků, špatně se zobrazoval na mobilech a o probíhajících akcích informoval kvůli komplikovanému vytváření pozdě

Vytvořili jsme proto integrovaný systém, kde si vedení centra jednoduše vybere běžící a plánované akce, připíše texty a o zbytek se postará stroj.

Mobilní verze:

Původní web nebyl přizpůsobený pro mobily – dlouho se načítal, měl malé písmo a špatně klikatelné odkazy. Při tvorbě nové verze jsme se vydali cestou responsivního webu. Obsah webu je na každém zařízení stejný, ale jeho grafická podoba se přizpůsobuje velikosti obrazovky (jak pro mobily, tak pro tablety).

Nový web je svižnější a šetrnější k datovému připojení. Podle dostupných dat jsou uživatelé s novou verzí spokojeni. Přestože mobilní návštěvníci mají možnost přepnout na „plnohodnotnou verzi“, využívá to pouze 1 % z nich, což považujeme za úspěch.

Přibyly autobusy:

Překvapilo nás, že 15 % návštěvníků z vyhledávačů hledá jízdní řády. Tato podstránka byla navíc 3. nejnavštěvovanější. I proto jsme se rozhodli ji na novém webu umístit do hlavního menu.

Autobusy měly dále 2× častější přístupy z mobilních zařízení, kde však bylo čtení jízdního řádu nemožné. Proto jsme jej přepracovali – návštěvník si nyní vybere zastávku a rovnou vidí, kdy jede nejbližší spoj.

A co říkají čísla?

  • Web v průměru navštěvuje 700 unikátních návštěvníků denně, celkem 25 000 návštěv měsíčně.
  • Poměr vracejících se návštěvníků se nám podařilo zdvojnásobit.
  • Návštěvníci na webu tráví o 23 % více času – a to i při nižším počtu otevřených stránek – požadované informace snadněji naleznou a začtou se do nich.
  • Návštěvníci z vyhledávačů se nyní o 12 % častěji na webu zdrží a otevřou si i něco jiného, než kvůli čemu původně přišli.
  • Přístupy z mobilních zařízení se téměř ihned zvedly ze 7 % na 16 %. Nyní tvoří přes 23 % návštěvníků.
  • Nový systém přinesl i úsporu práce – jak pro vedení Olympie Olomouc, tak nájemcům obchodů.
  • Naše práce však neskončila – nadále pracujeme na dalších vylepšeních.

Klient: Olympia Olomouc

Tým: Jakub Stacho, Nikol Kokešová, Alexandr Fiala

Web: www.olympiaolomouc.cz

Starý web - vizualizace

Nový web - vizualizace

Úvodní stránka s výpisem aktuálních akcí

Seznam obchodů s mapou

Detail obchodu

Vyhledání autobusového spojení

Web je optimalizován pro různá mobilní zařízení

Jsme členem Asociace komunikačních agentur AKA