Newslettery Olympia Olomouc

Zadání:

Úkolem bylo vytvořit komplexní systém pro jednoduché rozesílání newsletterů registrovaným uživatelům.

Výchozí situace:

Centrum Olympia Olomouc si během 5 let vybudovalo stabilní databázi návštěvníků, kteří projevili zájem o zasílání novinek. Příprava newsletteru však byla pracná – bylo vždy potřeba vytvořit grafické podklady, tyto předat externí firmě a následně čekat na zpracování. Rozesílka tak často vázla a lidé se o akcích nezřídka dozvěděli pozdě. Také technické provedení pokulhávalo, e-mail se mnoha odběratelům nezobrazil.

Naše řešení:

Navrhli jsme integrované řešení, kde správce centra sám vytvoří newsletter a nakliká související aktuality obchodů. Systém pak vygeneruje šablonu newsletteru, která je již optimalizovaná a připravena k rozesílce.

Proces tvorby:

  1. Grafický návrh newsletteru, u kterého se počítalo s automatickým plněním obsahu.
  2. Nakódování šablony newsletteru, optimalizace a odladění.
  3. Import stávajících adresátů, jejich protřídění a označení.
  4. Zkušební rozesílka s reálným obsahem.
  5. Naprogramování generátoru newsletterů, propojení s obsahem webu.
  6. Přihlašování odběratelů newsletteru přes web.

Největší výzva:

Weby obchodních center jsou výrazně častěji navštěvovány z mobilních zařízení. Dle našich zkušeností jde o 20-30 % návštěvníků. Proto jsme si od začátku stanovili, že newsletter musí být optimalizovánpro mobilní telefony. A protože jsme zároveň museli zachovat kompatibilitu pro starší programy, nebylo to vůbec jednoduché.

Naše snaha se však vyplatila. Newsletter se korektně zobrazuje na počítači, přizpůsobí malé obrazovce smartphonu, zároveň je použitelný i s vypnutými obrázky. A ukazuje se, že adresáti to oceňují.

Dodané výstupy:

1. Na míru vytvořený systém je snadný na ovládání a plně integrovaný do administračního rozhraní webu. Při každé rozesílce (1× za měsíc) stačí vložit text e-mailu a naklikat vybrané akce jednotlivých obchodů. Systém pak automaticky vygeneruje aktuální newsletter, který je zoptimalizovaný, obsahuje variantu bez obrázků a zároveň opatří všechny odkazy měřicím kódem. Takto vytvořený e-mail je pak připraven k rozesílce.

2. Po domluvě s klientem zajišťujeme i samotnou rozesílku, včetně korektur a kontroly. Díky tomu se klient nemusí starat o technickou stránku, má záruku bezchybnosti a každý newsletter je připraven k rozesílce hned ten den.

3. Dále dodáváme pravidelné reporty. Z nich je na první pohled přehledně vidět počet adresátů, otevřených e-mailů, počet prokliků, zájem o jednotlivé akce i vývoj těchto hodnot v čase. V dlouhodobém horizontu dále vyhodnocujeme chování odběratelů v porovnání s ostatními návštěvníky webu. Klient tak má všechny informace potřebné pro rozhodování. Naslouchání zákazníkům je totiž odjakživa základem úspěchu.

4. Odběratele newsletteru dále motivujeme dárkem za přihlášení (kuchařka, voucher…), součástí řešení tedy byl i systém pro výdej dárků.

Výsledky:

S nasazením našeho řešení newsletteru vzrostla jak míra otevření, tak prokliky na konkrétní akce obchodů. Více než polovina příjemců je pak aktivních na webu. 14 % příjemců otevírá e-mail na mobilním zařízení a díky optimalizované šabloně je pro ně čtení komfortní. Za necelý rok jsme nabrali dalších 1500 příjemců, z nichž pouze 1,7 % se později odhlásilo.

Klient: Olympia Olomouc

Tým: Jakub Stacho, Alexandr Fiala

Web: www.olympiaolomouc.cz/newslettery/8.html

Správcům Olympie Olomouc stačí vložit text a naklikat akce, systém už vygeneruje optimalizovanou šablonu newsletteru.

Výborná čitelnost je zachována, ať si newsletter otevřete odkudkoli.

Skvěle funguje s vypnutými i zapnutými obrázky

Newsletter se přizpůsobí jakékoli obrazovce smartphonu

Pravidelně dodáváme reporty, díky kterým máte přehled a snazší rozhodování

Jsme členem Asociace komunikačních agentur AKA