Nový web Hošek Motor

Zadání:

Klient chtěl původně jen vytvořit modernější grafiku webu, která bude odpovídat aktuálním trendům. Postupně však vyšlo najevo, že budou potřeba mnohem hlubší změny, jak z pohledu uživatelské přívětivosti, tak z pohledu úspory práce zaměstnanců.

Výchozí situace:

Původní web pocházel z roku 2006. Kvůli nevyhovujícímu systému prodejci pro nabídky vozů využívali další nástroje. Ve výsledku pak byly skladové vozy na 3 různých místech, informace tak byly často duplicitní, neaktuální, vše se muselo ručně spravovat v různých rozhraních a neexistoval jednotný přehled o skladových vozech.

Naše řešení:

Při redesignu se obvykle snažíme jít cestou postupných úprav, v tomto případě byl nutný radikální řez. Kompletně jsme přepracovali strukturu, která tak lépe odpovídala cílovým skupinám. Při redesignu jsme vycházeli z výzkumu spotřebitelského chování. Samotná grafika se nakonec ukázala být tím nejjednodušším.

Postup tvorby:

  • Leden – první jednání o novém webu.
  • Březen – máme zelenou, návrh nové struktury, prezentace konceptu.
  • Duben – zpracování klíčových prvků, kódování prototypů.
  • Květen – grafika a kódování finálních podstránek, flashové animace (psal se rok 2011 :-)
  • Červen – finalizace obsahu klientem, programování administrace, spuštění první verze.
  • Červenec – připomínky a jejich zapracování, optimalizace, konsolidace a spuštění skladových vozů.
  • Srpen – další připomínky, systém pro prodejce.
  • A od té doby průběžná správa webu, úpravy funkcionalit a optimalizace.

Na tomto harmonogramu je vidět, že vytvoření rozsáhlého webu není záležitost na pár týdnů. Díky postupnému nasazování dílčích částí jsme však web zprovoznili plynule a zároveň jsme na prototypech průběžně ověřovali jejich funkčnost.

Dodaný produkt:

Klíčovou částí webu je sekce Přehled modelů, která slouží k prvotnímu seznámení se s nabídkou. Nejvíce ji využívají nerozhodnutí zájemci a cílem je kontakt s prodejcem. Mercedesy jsou totiž specifické tím, že každý vůz je unikát.

Toho využívá sekce Skladové vozy, kde jsou prezentovány jednotlivé vozy v konkrétní výbavě. Tuto sekci opakovaně navštěvují informovaní zájemci, kteří hledají konkrétní konfiguraci a využívají vyhledávání podle parametrů.

V obou případech je cílem kontaktování prodejce. Tomu jsou přizpůsobeny prvky směřující ke konverzi. V rámci webu byl navíc vytvořen CRM systém, kde podle určených pravidel mohou jednotliví prodejci vyřizovat došlé poptávky.

Na toto všechno navíc mohou být napojeny akce, které dočasně upravují ceny konkrétních vozů i celých modelových tříd.

Dále web obsahuje běžné funkcionality jako aktuality, videa, fotogalerie, kontakty, fulltextové vyhledávání, nebo odběr RSS napříč sekcemi.

Největší výzva:

Největší výzvou byla konsolidace skladových vozů. Ty byly umístěny na 3 různých webech, všude byly uváděny jiné parametry, navíc v různých formátech. Jednalo se o několik stovek vozů, které bylo potřeba sjednotit, vyřadit duplicity, přeformátovat popisy a fotografie. Dále jsme zajistili bezproblémové přesměrování starých URL, aby žádné kliknutí neskončilo chybou. Prodejci si navíc mohou ke každému vozu vygenerovat PDF kalkulaci nebo leták, což dále šetří práci.

Výsledky:

Během prvního půlroku se délka návštěvy zvedla o +47 %. Zvýšil se i podíl vracejících se návštěvníků, což se časem projevilo na zvyšující se návštěvnosti.

Toho všeho jsme dosáhli jednak odstraněním základních on-page nedostatků, dále pak souvisejícími kampaněmi. Zjednodušili jsme výběr vozu i následný kontakt, což vedlo k výraznému zvýšení konverzních akcí. V dlouhodobém horizontu navíc web ušetřil práci prodejcům – jak při správě vozů, tak při vyřizování poptávek.

Další spolupráce:

Webové stránky sice vznikly v roce 2011, dodnes však spolupracujeme na dalším rozvoji a správě. I když to nemusí být zřejmé na první pohled, všechna designová rozhodnutí vychází ze zkušeností prodejců a jsou ověřena testováním na reálném provozu. Dále pravidelně zpracováváme analýzy návštěvnosti, ze kterých pak vycházejí další úpravy.

Kromě webu jsme dále spolupracovali na komplexní reklamní kampani, USB prezentaci nebo na directmailech.

Klient: Hošek Motor

Tým: Alexandr Fiala, Jakub Stacho, kreativní tým Tomáše Zindulky

Web: www.hosekmotor.cz

Jsme členem Asociace komunikačních agentur AKA